tirsdag 27. august 2013

Boken på vent - Porselenspiken

 
 
På  bloggen Beathes Bokhylle har Beathe hver tirsdag et innlegg om en bok som hun har liggende på vent, dette kan være en bok hun har hatt liggende i årevis, eller det er en bok hun nylig har kjøpt.
Samtidig oppfordrer hun andre bokbloggere om å poste innlegg om bøker som ligger på vent.
 
Min bok på vent denne gangen er "Porselenspiken" av Gunn Marit Nisja. Jeg har lest flere omtaler av denne boken, og jeg tror (og håper) at dette er en bok jeg kommer til å like.
 
 
 
 
Forlaget omtale (fra Juritzen Forlag):
 
 
To kvinner, to generasjoner og to helt ulike kvinneskjebner som begge søker noe bedre. Men kan vi styre livene våre, eller er det livet som styrer oss?
 
Kristin er i slutten av tredveårene, og til morens sku else fremdeles singel og uten barn. Hun oppfyller sin livsdrøm og åpner eget spisested, kafeen «Små Gryter» på Åndalsnes.
Om kvelden etter åpningsdagen banker Marta på døra. Hun er nitten år, ute etter jobb, og det skal vise seg at hun er eksnarkoman.
Hun sliter med en vond barndom og en narkogjeld som raskt må betales.
 
Kristin er odelsjente, og når faren brått går bort, forventes det at hun skal komme hjem og ta over gårdsdriften. Kan man svikte familien og følge sin egen vilje? Når hun blir kjent med Martas historie, får hun nytt perspektiv på sin egen.
 
 
 

9 kommentarer:

  1. Denne leste jeg tidligere i sommer og likte den veldig godt:) Anbefaler deg hennes forrige bok også om du ikke allerede har lest den.

    SvarSlett
    Svar
    1. Var vel inne hos deg jeg leste om den første gang :) Den forrige har jeg ikke lest, men nå har jeg bestilt den, og den fristet ekstra mye nå som jeg leser Før flommen tar oss

      Slett
  2. Har lest fin omtale om den hos Beathe, så den skjønner jeg godt du har på vent listen:) Er på min på vent liste også:) Kos deg med boka!

    SvarSlett
    Svar
    1. Den ligger faktisk veldig høyt oppe på lista over bøker på vent :)

      Slett
  3. Denne står på vent hos meg også :)

    SvarSlett
  4. Denne har jeg lest og likt.:) Blogget om den også.:)

    SvarSlett
  5. Denne har jeg hørt mye fint om, men jeg har ikke lest den. Den havner i kategorien; jeg tror ikke jeg har tid :-) Ønsker deg en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tid er noe jeg også skulle hatt mer av. Nesten så jeg lurer på om jeg faktk får lest alt jeg har på vent.... Trenger ikke å bekymre meg for å gå tom for lesestoff med det første i hvertfall ;)

      Slett
  6. Denne tror jeg at jeg har notert meg tidligere

    SvarSlett