tirsdag 6. august 2013

Boken på vent - Menn som hater kvinner


 
På bloggen Beathes Bokhylle har Beathe hver tirsdag et innlegg om en bok som hun har liggende på vent, dette kan være en bok hun har hatt liggende i årevis, eller det er en bok hun nylig har kjøpt.
Samtidig oppfordrer hun andre bokbloggere om å poste innlegg om bøker som ligger på vent.
 
Det er nesten så jeg ikke tør å innrømme at jeg ikke har lest Milleniums Triologien av Stieg Larsson, men det har jeg altså ikke - nesten så jeg tror jeg er den eneste i Norden som ikke har gjort det enda...
 
Og min bok på vent er derfor den første, Menn som hater kvinner:
 
 
 
 
Forlagets omtale (fra Gyldendal):
 
Finansjournalisten Mikael Blomkvist trenger en pause, og bestemmer seg for å ta et avbrekk fra jobben i tidsskriftet Millennium. Samtidig med dette, får han et oppdrag fra Henrik Vanger, tidligere en av Sveriges fremste industriledere. Han ønsker at Blomkvist skal skrive Vanger-slektens historie, men det viser seg raskt at dette er et skalkeskjul for at han ønsker å finne ut hva som skjedde med sin unge slektning, Harriet, som har vært sporløst forsvunnet i snart førti år. Sammen med Lisbeth Salander graver Blomkvist i familien Vangers fortid, og de avdekker mørkere og blodigere hemmeligheter enn noen av dem kunne ane.
 
 
 
 

15 kommentarer:

  1. Ånei du! Du er ikke den eneste som ikke har lest disse bøkene, jeg husker at jeg kjøpte alle samtidig og til full pris(det er sjelden jeg gjør) for disse kom jeg til å lese på "no time" vel, det er endel år siden og de står like ulest ennå. Har sett alle filmene da og likte de veldig godt. Så får jeg se om jeg tar fatt på bøkene etterhvert... Går utfra at de er sikkert bedre enn filmene..

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, jeg kjøpte de også med en gang de kom ut, av nøyaktig samme grunn som deg.... Har ikke sett filmene, og tenker å vente med dem til etter jeg har fått lest dem

      Slett
  2. Dette er en fin serie! Jeg har "bare" lest bøkene en gang, men kunne godt tenkt meg å lese dem om igjen. Filmene derimot har jeg sett flere ganger :-)
    Ønsker deg en fin tirsdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Å lese bøker for andre gang kan ofte gi en annerledes opplevelse har jeg funnet ut, for mye er delvis glemt og andre ting oppfattes tydeligere, ihvertfall slik opplever jeg det :)

      Slett
  3. hee hee eg har heller ikkje lest disse bøkene, men kikket så vidt på filmen. sikkert fryktelig spennende lesestoff :D

    SvarSlett
  4. Åh, heldiggrisen!! Skulle gjerne hatt denne på vent, men den leste jeg jo for leeeenge siden. En av de beste trilogier jeg noensinne har lest, du har virkelig noe å glede deg til :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er sant, det er alltid noe eget å ikke ha lest dem enda, og når jeg hører så mye bra om dem gleder jeg meg bare enda mer. Skal lese ferdig en Jussi Adler-Olsen bok først og så blir det nok Larsson neste :)

      Slett
  5. Terningkast 6-bok, du kan gleda deg!

    SvarSlett
  6. Jeg har heller ikke lest disse, men de står på vent i bokhylla :)

    SvarSlett
  7. Du er jo så heldig som har dem å kose deg med nå:) Nesten litt misunnelig, for jeg likte de kjempegodt,er favorittbøker:) Gled deg!:)

    SvarSlett
  8. Tenk; jeg kan skrive at jeg har lest alle tre. Ikke verst til meg å være som ikke leser mye krim. Og jeg likte den første best. Etter hvert gikk jeg litt lei. Kanskje fordi jeg leste de kort tid etter hverandre. Men filmene som vi har, de har jeg på vent. De andre har sett dem flere ganger.....

    SvarSlett
  9. Jeg trodde jeg var den eneste som ikke hadde lest disse bøkene! Men jeg har hørt mye bra om dem, så jeg håper de faller i smak :) Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  10. Har ikke lest disse, men har sett alle filmene::) Og de likte jeg!

    SvarSlett
  11. Da er jeg tydeligvis ikke den enste som ikke har lest dem, og jeg skjønner jeg har mye å glede meg til, tenker disse tre blir fint høst-lesestoff :)

    SvarSlett