onsdag 21. august 2013

Boken på vent - Monarkenes Flukt

 
 
På  bloggen Beathes Bokhylle har Beathe hver tirsdag et innlegg om en bok som hun har liggende på vent, dette kan være en bok hun har hatt liggende i årevis, eller det er en bok hun nylig har kjøpt.
Samtidig oppfordrer hun andre bokbloggere om å poste innlegg om bøker som ligger på vent.
 
Og selv om det nå har blitt onsdag, så har jeg lyst til å være med denne uken, etter at jeg de siste ukene ikke har deltatt.
 
Min bok på vent denne gangen er "Monarkenes flukt" av Barbara Kingsolver, og bare omslagsbildet frister til å lese denne:
 
 
 
 
Forlagets omtale (fra Juritzen Forlag):
 
 
D ellarobia er lei av sitt ensformige liv og et lidenskapsløst ekteskap. Hun klarer endelig å utfordre seg selv og har avtalt å møte en ung elsker i skogen bak huset.

Der blir hun plutselig omringet av et gullregn. Det viser seg å være tusener på tusener av de sjeldne Monark-sommerfuglene.
Et forskningsteam kommer for å undersøke hvorfor sommerfuglene har samlet seg i en skog i Nord-Amerika istedenfor å fly til Mexico hvor de tilbringer vinteren.
Dellarobia får varme følelser for forskningslederen, og hun lærer at også hun har en viktig plass på vår skjøre jord.
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Så kjekt du slengte deg med Beate:) Denne har jeg på vent også og hadde planer om å få lest den nå i august men dårlig tid og liten leselyst siste ukene har satt en stopper for de planene foreløpig. Har ikke lest noe av forfatteren før så jeg er spent på denne.

    SvarSlett
    Svar
    1. Leselysten min er på topp, og ønsker meg egentlig flere timer i døgnet. Lese lysten din dukker sikkert opp igjen, og med alt det nye som kommer nå utover så tar det seg sikkert opp igjen snart :)

      Slett