lørdag 12. oktober 2013

Et helt halvt år - Jojo Moyes

 
 
Forlagets omtale - fra Bastion Forlag:
 
 
Lou Clark vet en god del.
 
Hun vet hvor mange skritt det er fra bussholdeplassen og hjem. Hun vet at hun liker jobben sin på kafeen The Buttered Bun, og hun vet at hun kanskje ikke elsker kjæresten sin, Patrick. Det Lou ikke vet, er at hun snart kommer til å miste jobben, eller at hun er avhengig av å vite hva som venter rundt neste sving, for ikke å gå fra forstanden.

Will Traynor vet at motorsykkelulykken tok fra ham viljen til å leve. Han vet at alt føles veldig smått og meningsløst, og han vet nøyaktig hvordan han skal få slutt på det. Det Will ikke vet, er at det er like før Lou stormer inn i livet hans som et levende fyrverkeri.
 
Og ingen av dem vet at de kommer til å forandre hverandre for alltid.
 
 
 
*
 
 
 
Jeg har akkurat lest siste side i denne boka, og alle som tidligere har nevnt at denne er helt fantastisk har helt rett. Underveis fikk jeg også tips om å lese den så sakte som mulig, og selv om jeg både fikk unna noe husarbeid (ble så inspirert av Louisa...) og gikk noen turer med hundene mellom kapitlene så ble den likevel altfor fort lest ut.

Boka handler om Louisa som noe uvillig tar jobben som personlig assistent for Will som er ryggmargsskadet. I begynnelsen klarer de knapt synet av hverandre, men etter hvert viser det seg at de begge har noe å lære hverandre.

Boka er lettlest, og sidene bare fløy. Jeg har ikke lyst til å røpe mer av handlingen, av redsel for å røpe noe av handlingen, og dermed ødelegge for de som tenker å lese denne boka selv.

Ikke overraskende så anbefaler jeg boka, og jeg vil påstå at denne er blant de aller beste jeg har lest.

Jeg gir boka terningkast 6.
 
 


Du finner boka hos:
 
 



9 kommentarer:

  1. Tror jeg ikke klarer å unngå denne her, bestiller den sporenstreks på biblioteket. Takk for fin omtale, kjekt at du ikke røper for mye av handlingen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Den er rett og slett nydelig... Gled deg :)

      Slett
  2. Denne boka står på min ønskeliste også! Og jeg tipper, utfra omtalene jeg har lest, at jeg ikke klarer å lese den sakte ;) (noen unnskyldninger må man da ha for å slippe husarbeid ;) )

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg fant ut at det var vanskelig å lese denne sakte, for jeg var hele tiden så spent på hva som kom til å skje videre...

      Slett
  3. Kommer helt klart til å lese denne når jeg kommer over den engang. Har lest så mye bra om denne. Og nå skriver du det samme.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg blir noen ganger veldig usikker når jeg ser en bok som nesten bare får positiv omtale, kan det være mulig spør jeg da. Med denne er det helt riktig, for bedre bok har jeg knapt lest

      Slett
  4. Nå fikk jeg enda mer lyst å lese den, kan nesten ikke vente til det blir min tur på biblioteket:)

    SvarSlett
  5. Bestilte meg denne boken i går, og gleder meg skikkelig til å begynne på den!! :)

    SvarSlett