fredag 5. juli 2013

Der regbuen ender - Cecelia Ahern

 
Forlagets omtale (fra Bazar Forlag):
 
 
Rosie og Alex er bestevenner, men alt forandrer seg da Alex må flytte med familien til USA. Rosie blir igjen i Dublin, og savnet etter Alex er så stort at hun bestemmer seg for å reise til USA for å studere, slik at hun kan bo i nærheten av bestevennen. Men etter en tankeløs kveld på fest tar Rosies liv plutselig en uventet vending, og hun må bli boende i hjembyen. I hver sin verdensdel fortsetter Alex og Rosie sine liv, mens de prøver å holde kontakten. Men ett spørsmål slutter aldri å nage dem begge: Kunne de ha vært mer enn venner?
 
 
*
 
Jeg innrømmer at jeg ble litt skeptisk da jeg fant ut at hele boka er skrevet som chatte-samtaler og mailer som er sendt i mellom de ulike hovedpersonene. Og merkelig nok så fungerte det greit, selv om ting som skulle skje ble omtalt i senere mailer og chattesamtaler, noe som ble uvant fordi jeg liker å lese "og være tilstede" mens ting skjer.
 
Historien om Rosie og Alex er fin den, men hadde ikke Rosie hele tiden tatt så altfor mye hensyn til alle andre enn seg selv så hadde boka fint kunne vært bare halvparten så lang, og selv om siste halvdel var underholdende nok, så ble den likevel i overkant lang.
 
Handlingen er ganske forutsigbar, og egentlig ganske avslappende,  så jeg gir boka en 4'er, og det aller mest fordi det er et kjapt og morsomt språk i den.
 
 

 
Du finner boka hos cdon
 




1 kommentar:

  1. fin omtale :) har ikkje lest noe av denne forfatteren enda, men har "en avtale med livet" liggende på vent.

    SvarSlett