tirsdag 16. juli 2013

Boken på vent - The house we grew up in

 
 
På bloggen Beathes bokhylle har Beathe hver tirsdag et innlegg om en bok som hun har liggende på vent, dette kan være en bok hun har hatt liggende i årevis, eller det er en bok hun nylig har kjøpt.
 
Samtidig oppfordrer hun andre bokbloggere om å poste innlegg om bøker som ligger på vent.
 
Min bok som ligger på vent er "The house we grew up in" av Lisa Jewell, og det er vel litt feil å si at denne ligger på vent hos meg, for den kommer ikke ut før den 18. juli, men etter jeg fikk øynene opp for bøkene til Lisa Jewell har jeg ventet på at akkurat denne boka skal komme ut. For utifra omtalen av denne boken ser dette ut til å være en bok jeg kommer til å like veldig godt.
Jeg gleder meg.
 
 
 
 
 
 
 
So far, all four children have had an idyllic childhood: a cottage in a country village with a warm cosy kitchen filled with love and laughter, and sun-drenched afternoons in its rambling garden.

But a tragedy lies in store for the Birds: a tragedy that strikes one Easter weekend, and which is so devastating that, almost imperceptibly, it begins to tear the family apart.

The years pass, the children become adults, make new relationships, and begin to develop their own quite separate lives. Soon it’s almost as though they’ve never been a family at all.

Almost. But not quite.

Because something has happened that will call them home, back to the house they grew up in – and to what really happened that Easter weekend all those years ago.


*

 
 Og ikke glem Give away'en min, bli med i trekningen om å vinne

Drageløperen og Tusen Strålende Soler

Bli med ved å klikke her
 

6 kommentarer:

  1. Dette var en helt ukjent forfatter for meg, men høres absolutt ut som noe jeg kan like. Tusen takk for lesetips! Likte godt coveret på den boken også.

    SvarSlett
  2. Den boken måtte med en gang ned på listen, fikk selv veldig lyst å lese denne enda den var på engelsk. Har ikke lest noe av denne forfatteren tidligere, men jeg har kjennskap til henne, virker som hun skriver veldig fine og koselige bøker. Kos deg med boken når du endelig får kloa i den:)

    Fin giveaway forresten!:) Har begge bøkene, så jeg hopper over denne gang, men legger ut link om giveawayen din på facebook:)

    Ha en strålende dag!

    SvarSlett
  3. Helt ukjent..kommer den på norsk?

    SvarSlett
    Svar
    1. Usikker, for det er bare noen av de tidligere bøkene hennes som har kommet ut på norsk. Men hun skriver veldigvflytende og god engelsk, som er lett å forstå.

      Slett
  4. Ukjent forfatter for meg. Virker som en dramatisk historie, og coveret liker jeg godt!

    SvarSlett
  5. En ukjent forfatter for min del, men dette virker jo som en fin bok.

    SvarSlett