søndag 30. juni 2013

Under bordet - Heidi Linde

 
 
Forlagets omtale (fra Gyldendal Forlag):
 
 
Jenny bor i bofellesskap sammen med Sara og Trond. Hun spiller poker, spiser kebab og har funnet drømmestøvlettene. Og hun befinner seg litt midt mellom i sitt eget liv: Etter droppet medisinstudium og kjæreste, og før …? Før hva? Tja, en framtid som inneholder en viss mann med et par brune øyne? Som ble funnet over en flaske Jameson under et bord en sen fest – en kveld med store doser jug og litt for mye sannhet.
 
Jenny er en tøff, men også sårbar ung kvinne som søker fast grunn i nytt terreng. Hun nærmer seg tilværelsen med nakent blikk og snodige replikker som gjør henne synlig for mannen med de brune øynene. Som hun for øvrig er livredd for, inntil det ikke går an å gjemme seg lenger.
 
 
*
 
 
Jeg har tidligere lest "Nu Jævlar" av samme forfatter, og gledet meg derfor til å lese denne. Jeg ble dessverre skuffet.

 Boka handler om Jenny som ikke helt vet hva hun vil i livet, og det er masse om alt hun ikke klarer å ta fornuftige beslutninger om, og en del om hva hun har opplevd i barndommen og ungdomstida som har gjort henne slik. Likevel ble ikke dette nok og handlingen virket egentlig bare rotete for meg, og det fra barndommen og ungdomstida blir liksom litt for kort og uferdig til at jeg egentlig helt forstår sammenhengen mellom de delene og det som var nåtid. 
 
Nå som jeg har lest ferdig sitter jeg igjen med følelsen av at jeg egentlig har kastet bort tid på ei bok jeg like godt kunne ha avbrutt lenge før jeg var ferdig....
 
Jeg gir boka en 2'er.
 

 
Du finner boka hos cdon
 
  


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar