fredag 29. mars 2013

Populærmusikk fra Vittula - Mikael Niemi

 
Forlagets omtale (fra Pax Forlag):
 
Romanen om Matti og hans tause kamerat Niila. De vokser opp på seksti- og syttitallet i strøket Vittula, som betyr Fittemyra, i byen Pajala i den svensk-finske Tornedalen. Her støter rockemusikken mot den religiøse læstadianismen. Herfra strømmer fantastiske fortellinger, overraskende og lattervekkende historier.
*
 
Jeg fikk anbefalt denne boka av en kollega, hun syntes den var veldig bra, og jeg ble fristet til å lese den. Men denne boka ble rett og slett for merkelig for meg, fortellerstilen virket rar, og jeg følte at jeg aldri ble særlig "kjent med" hverken hovedpersonene eller de andre. Jeg leste ca. 1/3 del og skumleste resten, og det var det. Og etter hvert følte jeg at jeg kastet bort tid som jeg kunne brukt på langt bedre bøker.
 
Jeg gir boka terningkast 1.


 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar