fredag 24. juli 2015

The Vows of Silence - Susan Hill

 
 
 
 
Forlagets omtale - fra Vintage Books:
 
 
In the peaceful cathedral city of Lafferton, a gunman is terrorising young women.

What - if anything - links the attacks?

Is the marksman with a rifle the same person as the killer with a handgun or do the police have two snipers on their hands?

Detective Chief Superintendent Simon Serrailler is in charge of the case, but he is also struggling to deal with a tragedy at the heart of his own family. Two forthcoming events - a local fair and the high-profile cathedral wedding of the Lord Lieutenant's daughter - only add to the pressure...
 
 
 
*
 
 
Dette er den fjerde boken om etterforsker Simon Serrailer, hittil den tristeste, og den jeg har likt best. Det har nok like mye å gjøre med at jeg nå virkelig begynner å bli veldig godt kjent med både Simon, de andre etterforskerne og familien hans som at jeg liker skrivestilen og skildringene til Hill. Jeg har lest et sted at noen opplever bøkene om Serrailler som det å komme hjem, og det er virkelig en god beskrivelse, jeg kunne ikke sagt det bedre selv.
 
I The Vows of Silence står Simon og teamet overfor en seriemorder, i alle fall antar de at det er en og samme gjerningsmann som utelukkende er ute etter unge damer og jenter, nygifte eller unge mødre - for hva kan gjerningsmannen ha i mot disse?
 
Samtidig sliter Simon privat, moren har nylig gått bort, og det skjer mer i familien som skal prege han og de nærmeste.
 
Det jeg liker best med Serrailer-romanene er at de inneholder både krim og en del "hverdags"-handling. Begge deler utfyller hverandre så godt at det ikke blir for mye eller for lite av noen av delene, noe som gir god flyt og en god leseopplevelse - jeg storkoste meg. og gir boka terningkast 5.
 
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar