torsdag 2. juli 2015

Bienes hemmelige liv - Sue Monk Kidd

 
 
Forlagets omtale - fra Bazar Forlag:
 
 
Bienes hemmelige liv er den kritikerroste romanen om fjorten år gamle Lily Owen, som flykter fra sin brutale far. Sammen med barnepiken, som også er på rømmen, søker hun tilflukt hos tre frodige birøkterkvinner. I dette varme kvinnefellesskapet finner Lily kjærlighet, trygghet og svar på fortidens gåter. Med summende bier og en svart madonna i bakgrunnen staker hun etter hvert ut en ny fremtid.
 
 
 
*
 
 
Jeg hadde hørt så mye bra om denne romanen, og jeg gledet meg til å begynne på den.
 
Allerede fra starten syntes jeg at språket virket litt merkelig og barnslig, men tenkte at det sikkert var slik fordi historien er fortalt gjennom en 14 åring, og at det fortellingen ville ta seg opp slik at jeg etter hvert ikke ville legge merke til det videre utover i handlingen - men nei, der tok jeg feil...
 
Samtidig synes jeg handlingen var langsom, og den fenget meg ikke i det hele tatt. Dette ble rett og slett en av de bøkene jeg bare måtte gi opp, fordi det finnes så mange andre bøker jeg heller vil bruke tiden min på - så jeg avbrøt når jeg var halvveis, skummet igjennom litt videre utover, og det dukket ikke opp noen sjokkerende overraskelser på slutten heller
 
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar